Ontdek de school. Klik op onderwerpen waar je meer over wilt weten.

Heb je nog meer vragen? Die kun je altijd stellen via het contactformulier, of misschien staat je antwoord bij de veelgestelde vragen?

Kantine

Een kantine met een gouden etiket… het is waar! Het Voedingscentrum heeft de kantine een zeer goed oordeel gegeven over het assortiment van gezonde producten. Verder zijn er frisdrankautomaten light frisdrankjes, sappen en water.

Gym

Gymmen in de mooiste gymzaal van Zuid Holland of gewoon lekker buiten sporten. Bij het Rijswijks Lyceum en het van Vredenburch College kun je onder goede begeleiding allerlei sporten doen: van atletiek tot basketbal en van hockey tot voet- of volleybal.

Mediatheek

Zowel het Rijswijks als van Vredenburch heeft een mediatheek. Ruimtes met in totaal zo’n 70 computers waarin de leerlingen voor zichzelf of in projectverband gebruik van kunnen maken. De mediatheek van het Rijswijks Lyceum heeft ook een bibliotheek. Leerlingen van het Van Vredenburch College maken hier ook gebruik van.

Biologie

Het menselijk lichaam is een wonder en een natuurlijke apotheek in één. Echt heel bijzonder als je er over nadenkt waarom je zoveel water in je lichaam hebt en waar je bloed eigenlijk voor nodig is. En hoe zit het eigenlijk met zwangerschap? Bij Biologie leer je het!

Kluisjes

We zouden het vervelend vinden als je een kromme rug krijgt van het sjouwen van je boeken. Daarom hebben we kluisjes. Veilig én gemakkelijk te openen met je eigen pasje.

Scheikunde

BAM!!! Nee hoor, dat zal niet gebeuren, maar de proeven die we hier doen zijn wel echt. Hoe reageert magnesium op water? En waarom is dat van belang? En hoe komt het dat een sterretje op Oud & Nieuw zo langzaam opbrandt. Je leert het hier, op het Rijswijks.

Theater

In dit kleine theater met de zware, rode gordijnen wordt opgetreden, maar het is ook een ideale locatie om presentaties te geven en om debatten te voeren. En verder blijkt het een toffe plek te zijn om tijdens de pauzes je boterhammen te eten en met je vrienden en vriendinnen te zitten.

Download de brochure

Meer weten? Kijk de brochure ook eens door!